Jedyny taki crossover

W 2007 roku opracowaliśmy koncepcję Nissana QASHQAI – crossovera łączącego kompaktowe rozmiary hatchbacka z praktycznością SUV-a. Teraz przedstawiamy całkowicie nową odsłonę tego modelu. Śmiała sylwetka, wyraziste światła LED i imponujące 20-calowe felgi w aerodynamicznym, kompaktowym nadwoziu nadają kształt nowej wizji.

Zachwycające rozwiązania

Rozgość się w fotelach ze skóry premium¹ z opcją masażu dla przedniego rzędu siedzeń. Jeszcze większa przestrzeń ładunkowa pozwala na różne sposoby adaptacji. Kiedy tego doświadczysz, nie będziesz mógł się mu oprzeć.

Zostań jednym z pierwszych właścicieli zupełnie nowego Nissana QASHQAI, w limitowanej wersji Premiere Edition. Wyróżnia ją dwukolorowe nadwozie i bogaty pakiet zaawansowanych technologii. Nie unikniesz zazdrosnych spojrzeń.

Pakiet Nissan Intelligent Mobility³ zapewnia większą pewność siebie oraz łączność ze światem podczas każdej podróży. Teraz będziesz bardziej świadomy na drodze, a nawet możesz liczyć na wsparcie, kiedy będziesz go potrzebować.

Nissan QASHQAI – historia, dane techniczne, silniki, ceny

Nissan osiągnął ogromny sukces w XXI wieku dzięki dwóm autom typu SUV bądź crossover i przyczynił się znacząco do przyspieszenia wzrostu popularności tych typów nadwozia. Jednym z modeli, który miał w tym udział to Nissan QASHQAI, czyli kompaktowy SUV, który aktualnie jest dostępny już w swojej trzeciej generacji i od samego początku swej obecności na rynku jest jednym z najlepiej sprzedających się aut Nissana.

Nissan QASHQAI – historia modelu

Po raz pierwszy Nissan QASHQAI zadebiutował podczas paryskich targów motoryzacyjnych w 2006 roku Paris Motor Show 2006. Wtedy pokazano auto, które korzystało z płyty podłogowej użytej do budowy między innymi modelu Koleos od Renault, czy też Nissana X-Trail. Crossover ten od samego początku zdobył sporą popularność i sprzedawany był od 2006 do 2013 roku. W 2009 roku przeprowadzono face lifting pierwszej generacji modelu.

Następcę dla swojego świetnie sprzedającego się SUVa Nissan zaprezentował w 2013 roku podczas targów motoryzacyjnych w Londynie London Motor Show. Samochód ponownie skorzystał z płyty podłogowej użytej do budowy Nissana X-Trail, a także modelu Renault, którym tym razem był Kadjar. Płyta CFM posłużyła do stworzenia auta, które stało się dłuższe, niższe, szersze oraz lżejsze od poprzednika, co znacząco usprawniło codzienne korzystanie z tego samochodu. Zmieniła się także stylistyka, która od samego początku była zdecydowanie bliższa do tej znanej dzisiaj niż tej stosowanej w innych modelach Nissana z tamtego okresu.

W 2021 roku pokazano z kolei trzecią już edycję tego SUVa. Tym razem QASHQAI został zmieniony dość znacznie pod względem stylistycznym i design jest zdecydowanie bardziej futurystyczny. Dodatkowo pod maskę trafiły jedynie silniki typu MHEV, czyli tak zwane miękkie hybrydy. Inne zmiany to kolejne wydłużenie auta, a także poszerzenie go. QASHQAI stał się ponadto wyższy i korzysta z dłuższego rozstawu osi. Najprawdopodobniej będzie on kontynuował sukcesy poprzedników. QASHQAI w swej historii może pochwalić się świetnymi wynikami sprzedażowymi, gdyż w samej Europie w latach 2010-2019 każdego roku nowego nabywcę znajdowało co najmniej 200 tysięcy egzemplarzy. Od 2016 roku z kolei sprzedaż nie spadła poniżej 140 tysięcy modeli rocznie na rynku w Chinach.

Nissan QASHQAI – dane techniczne

Nissan QASHQAI trzeciej generacji to samochód długi na 4425 milimetrów przy rozstawie osi rzędu 2666 milimetrów. Jego szerokość to 1838 milimetrów, a wysokość sięga 1635 milimetrów. Masa własna to od 1355 do 1564 kilogramów, a w bagażniku pomieścimy od 436 do 504 litrów w zależności od wersji wyposażenia i jednostki napędowej.

Nissan QASHQAI – gama silnikowa

W przeciwieństwie do mniejszego JUKE w przypadku modelu QASHQAI Nissan oferuje pewien wybór w zakresie jednostek napędowych. Podstawowy silnik to 4-cylindrowa jednostka 1.3 DIG-T MHEV, która korzysta z turbosprężarki i bezpośredniego wtrysku, a dodatkowo działa w układzie tak zwanej miękkiej hybrydy. Moc bazowej wersji wynosi 140 koni mechanicznych, które są przenoszone na przednią oś i pozwalają na rozpędzenie się do 100 km/h w 10.2 sekundy. Silnik ten dostępny jest tylko z 6-biegową skrzynią manualną.

Mocniejsza odmiana ma 158 koni mechanicznych i 260 niutonometrów w przypadku skrzyni manualnej lub 270 Nm gdy mowa o wersji z automatyczną przekładnią XTRONIC. Taka moc pozwala na rozpędzenie auta do setki w 9.5 sekundy lub 9.2 sekundy w przypadku automatycznej skrzyni. Dostępny jest także napęd na cztery koła, który zwiększa apetyt na benzynę o około 0.5 litra na 100 km, a także sprawia, że przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 9.9 sekundy.

Nissan QASHQAI – ceny

Za nowego QASHQAI należy zapłacić co najmniej 110 tysięcy złotych. Jest to jednak cena dla wersji z 140-konnym silnikiem. Podstawowy SUV z jednostką 158-konną kosztuje co najmniej 133 tysiące złotych. Dobranie przekładni automatycznej to dopłata wynosząca około 10 do 11 tysięcy złotych, a za wybór napędu 4×4 należy dodać jeszcze 8 tysięcy, co sprawia, że za nowego QASHQAI zapłacimy nawet ponad 186 tysięcy złotych.

Call Now Button